Logo nedir? Kelime mealı olarak cins karşılığı dilimizde amblem olan, bir işin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, mealını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo tasar çizimı anlamsal olarak işletmenin veya organizasyonun dikme olarak yaptığı işi sembolize edebileceği üzere, markanın kendi mealı ile bile sembolleştirilebilir, hatta temelı çallıkışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı sineerik ve anlamlara ehil kabil.
Sorusu sorulduğunda lügat mealının dışında, birokkalı logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasar çizim esnasında tasar çizimı yapacak olan zat veya kuruma neyin ve ne aktarıldığı oldukça önemlidir. Sair taraftan logo tasar çizim çallıkışmasını yapacak zat veya kurumun sizi ne anladığı ve logo çallıkışmanızı ne bileğerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çallıkışma sizin, işletmenizin ve bundan sonraki çallıkışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasar çizim çallıkışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol bileğil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin bileğiştirilmiş ve düzenlenmiş hali veya bellik sinein yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çallıkışmalara logo bileğil, logotype denilir. Logotype birden çok iş alanı ile faaliyette bulunan şirketler sinein daha çok tercih edilebilir. Tek bir sektörde hareket gösteren işletmelerin çoğu kez logoları kesimü oyun eder. Ancak birden bir küme kesim ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda çıkarmak imkansızdır.
Logo ne işe yarar?
İşletmeler sinein logo veya logotype olmazsa olmazlardandır. Her ne markası olmayan bir pres olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz devir aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile birlikte gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, ya aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. önceki halini düşünmeye çallıkışın. Markaların logoları olmadan harbiden bellik olmaları neredeyse imkansızdır.
Bu sebeple işletmenize kurumsal bir maksat hazırlayarak yolunuza sağlam adımlarla devam edebilmek adına “logo tasar çizim” çallıkışması ile serlayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon üzere bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) söylem eder. Ticari markaların, kurumların ve hatta gâh kişilerin bir görünüşte tanılamanmasını sağlayıcı işaretlerdir. Tipik bir logo firmaların başkalık edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı renk, font, şekil ve görsellerdir.
Yalnız, basit anlaşılır, geçekırlanması basit, muhtemel başüstüneğunca azca skorda renkten oluşmalıdır. Her çmüsavi baskı ve parça tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok ufak tefek ölçülerde ilimlar kaybolmamalı, çok heybetli ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçübile ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Başka firma ya da ürünlere ilişkin logolar ile karışıklığa vesile vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya heybetli zarar verir.
Logo düşüncemcıyı bileğil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun düşüncemcısı Paul Rand’e bakarak logoyu üreten düşüncemcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili üretimun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin gönülğine mutabık olmalıdır. Antrparantez kurumun kendisini ne tanılamamladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler olduğunu bilmek logonun tasar çizim aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin üstıdüzen lazım rengi lazım şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü devir da temizılda kalıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilişkin ürün ya da firma sinein logo tasarlanacağı devir o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri karşı bilim sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı devir simgenin taşıyacağı meal bakımında bu bilim çok önemlidir.